Trevliga skräddarsydda motionsdagar för olika sorters grupper!

FUNCTIONAL MOVE

 

Functional move består av en blandning av yoga, pilates samt träning av muskelstyrka och balans. Den stärker kroppen, ökar rörligheten och lugnar jäktade sinnen. Musklernas, ledernas och ryggradens rörlighet utvecklas och samtidigt förbättras hållning och balans. På timmen behöver du vanlig utrustning för inomhusmotion, en vattenflaska och en långärmad skjorta om du vill.

WORLD JUMPING TRAMPOLINE

 

En ny form av trampolingymnastik utmanar både balans och kroppskontroll. Denna gren framkallar både svett och skratt!

Under World Jumping Trampoline-timmen görs gymnastikrörelserna på en liten trampolin. Träningen höjer effektivt pulsen och gör hela kroppen fastare på ett effektivt sätt, speciellt bra tränar den bakdelen! Timmen består av två delar med muskelträning och en återhämtningsdel med stretching. Timmen passar alla och effektiviteten kan varje deltagare reglera själv.

KETTLEBELL

 

Muskelträning med Girya Kettlebells som effektivt tränar hela kroppen. Under timmen används 4–20 kg:s Kettlebells. Under Kettlebell-timmen tränar du flera muskelgrupper på en gång i stället för bara en muskel! Timmen består av uppvärmning, teknikträning och rörelseserier. Den innehåller inte utfall eller koreografi. Timmen passar alla, oberoende av konditionsnivå.

KONDITIONSTRÄNING FÖR SENIORER

 

Seniorernas konditionsträning består av mångsidig motion med bl.a. käppgymnastik, gymträning, rörlighets- och muskelträning med olika redskap samt kroppsvård. Timmen, som passar alla, ger utmärkt träning tillsammans med andra motionärer. Efter timmen kan du stanna kvar på banorna för att t.ex. gå stavgång eller åka rullskridskor.

AKTIVITETSBASERAD TRÄNING

 

Den aktivitetsbaserade träningen utmanar hela kroppens muskel- och uthållighetskondition. Som redskap under timmarna används bl.a. TRX-band, stora gymnastikbollar och Ugi-bollar. Rörelserna utförs också med hjälp av egen kroppstyngd. Vid varje övning aktiverar du flera olika muskelgrupper, speciellt bra tränas den djupa muskulaturen. Den aktivitetsbaserade träningens största fördelar är att den är ett konsekvent, roligt, omväxlande och effektivt sätt att nå målsättningarna för motionen – oberoende om du just har börjat motionera eller om du redan har tränat i flera år. Den aktivitetsbaserade träningen passar alla, oberoende av konditionsnivå.

BUBBLEBALL

BLÅSRÖR

CURLING

Tästä meillä puhutaan