Trevliga skräddarsydda motionsdagar för olika sorters grupper!

FUNCTIONAL MOVE

 

Functional move består av en blandning av yoga, pilates samt träning av muskelstyrka och balans. Den stärker kroppen, ökar rörligheten och lugnar jäktade sinnen. Musklernas, ledernas och ryggradens rörlighet utvecklas och samtidigt förbättras hållning och balans. På timmen behöver du vanlig utrustning för inomhusmotion, en vattenflaska och en långärmad skjorta om du vill.

WORLD JUMPING TRAMPOLINE

 

En ny form av trampolingymnastik utmanar både balans och kroppskontroll. Denna gren framkallar både svett och skratt!

Under World Jumping Trampoline-timmen görs gymnastikrörelserna på en liten trampolin. Träningen höjer effektivt pulsen och gör hela kroppen fastare på ett effektivt sätt, speciellt bra tränar den bakdelen! Timmen består av två delar med muskelträning och en återhämtningsdel med stretching. Timmen passar alla och effektiviteten kan varje deltagare reglera själv.

KETTLEBELL

 

Muskelträning med Girya Kettlebells som effektivt tränar hela kroppen. Under timmen används 4–20 kg:s Kettlebells. Under Kettlebell-timmen tränar du flera muskelgrupper på en gång i stället för bara en muskel! Timmen består av uppvärmning, teknikträning och rörelseserier. Den innehåller inte utfall eller koreografi. Timmen passar alla, oberoende av konditionsnivå.

 

KONDITIONSTRÄNING FÖR SENIORER

 

Seniorernas konditionsträning består av mångsidig motion med bl.a. käppgymnastik, gymträning, rörlighets- och muskelträning med olika redskap samt kroppsvård. Timmen, som passar alla, ger utmärkt träning tillsammans med andra motionärer. Efter timmen kan du stanna kvar på banorna för att t.ex. gå stavgång eller åka rullskridskor.

 

PUMP- MUSKELKONDITIONSTRÄNING

 

Pump- muskeluthållighetstimme, som ger dig styrka och fasta muskler. Timmen byggs upp av lätta muskelövningar med en skivstång, vikter och step-box. Rörelserna är lätta och du väljer själv vikter som passar just dig. Super bra träning på en timme. Stretching i slutet av timmen.

 

TRX-TRÄNING

 

TRX-träning för hela kroppen!
Vad?
– Man utnyttjar sin egen kroppsvikt
– Utveckla styrka
– Bättre midighet
– Utveckla balans
– Bättre kondition

TRX tränar hela kroppen och det smarta är att man kan anpassa alla TRX-övningar så att de blir mer eller mindre jobbiga. TRX ger bra och stenhård träning

 

BUBBLEBALL

BLÅSRÖR

CURLING

Vad vi pratar om