Beskrivning av aktiviteter

Kroppsvård

Kroppsvård passar åt alla både motionärer, idrottare och nybörjare. Timmen vårdar hela kroppen. På uppvärmningen gör vi rörelser som ökar rörligheten
och därefter töjer vi musklerna med hjälp av olika tekniker.
Med foam roller kommer du att förbättra både din träning och din kropp. Foam roll träning är för alla, inte bara elitidrottaren. Med rätt utförda övningar kommer din foam roll kunna hjälpa att minska risken för skador och ledvärk samt förbättra din energi och rörelseförmåga.

World Jumping Trampoline

En ny form av trampolingymnastik utmanar både balans och kroppskontroll. Denna gren framkallar både svett och skratt!

Under World Jumping Trampoline-timmen görs gymnastikrörelserna på en liten trampolin. Träningen höjer effektivt pulsen och gör hela kroppen fastare på ett effektivt sätt, speciellt bra tränar den bakdelen! Timmen består av två delar med muskelträning och en återhämtningsdel med stretching. Timmen passar alla och effektiviteten kan varje deltagare reglera själv.

Konditionsträning för seniorer

Seniorernas konditionsträning består av mångsidig motion med bl.a. käppgymnastik, gymträning, rörlighets- och muskelträning med olika redskap samt kroppsvård. Timmen, som passar alla, ger utmärkt träning tillsammans med andra motionärer. Efter timmen kan du stanna kvar på banorna för att t.ex. gå stavgång eller åka rullskridskor.

Kettlebell

Muskelträning med Girya Kettlebells som effektivt tränar hela kroppen. Under timmen används 4–20 kg:s Kettlebells. Under Kettlebell-timmen tränar du flera muskelgrupper på en gång i stället för bara en muskel! Timmen består av uppvärmning, teknikträning och rörelseserier. Den innehåller inte utfall eller koreografi. Timmen passar alla, oberoende av konditionsnivå.

Pump

Pump- muskeluthållighetstimme, som ger dig styrka och fasta muskler. Timmen byggs upp av lätta muskelövningar med en skivstång, vikter och step-box. Rörelserna är lätta och du väljer själv vikter som passar just dig. Super bra träning på en timme. Stretching i slutet av timmen.

TRX träning

TRX-träning för hela kroppen!
Vad?
- Man utnyttjar sin egen kroppsvikt
- Utveckla styrka
- Bättre midighet
- Utveckla balans
- Bättre kondition

TRX tränar hela kroppen och det smarta är att man kan anpassa alla TRX-övningar så att de blir mer eller mindre jobbiga. TRX ger bra och stenhård träning

Bubbleboll futis

Curling

Vad vi pratar om